dinsdag 25 maart 2008

BRUTE PECH VOOR DIRK JANSSENS

B-ploeg pakt miraculeus punt op Huldenberg...

Onze B-ploeg is aan een goede serie bezig. Na de opdoffer tegen Opwijk (0-5) werd er nu vier op zes gehaald: 4-4 tegen Etterbeek, 7-4 winst tegen Ternat en afgelopen vrijdag 7-7 op Huldenberg. En dat laatste gelijkspel mag je op zijn minst "miraculeus" noemen...

7 spelers waren voorzien voor deze lastige verplaatsting: Yves Vdb, Dirk, Steve, Maarten, Johnny, Jens en Vits. Werner ging mee als coach. Op zich een zéér goede ploeg, en ik had er vertrouwen in dat ze daar de twee punten gingen halen. Ik bleef dan ook thuis, maar nog voor de match begon kreeg ik reeds telefoon. Mijn broer Johnny had in al zijn haast zijn portefeuille vergeten: dus geen identiteitskaart. Bijgevolg mocht hij niet spelen. Een aderlating. Dan was er Maarten die al na 1 minuut geblesseerd werd vervangen. Ook Steve sukkelde met een kleine blessure en als klap op de vuurpijl was er de jammerlijke blessure van kapitein Dirk Janssens. Een scheurtje achteraan de bil zal hem van de velden houden, want met nog anderhalve maand te spelen is de kans klein dat Dirk nog op het veld zal te zien zijn. Een serieuze handicap voor SDI: B-ploeg, ligaploeg en basisspeler van de bekerploeg. Héél jammer!

Over de wedstrijd kan ik niet veel zeggen, vermits ik er niet was, maar ik werd wel regelmatig op de hoogte gehouden door Lies, onze trouwste supporter. Maar het feit is dat het 7-7 gelijkspel een echte voltreffer was. Vits, Yves en Jens waren de enige drie fitte spelers, maar Steve en Maarten beten door. Een prachtig punt...

Momenteel staan we op een gedeelde zesde plaats met 26 punten uit 21 wedstrijden. Er zijn nog 5 matchen: Ribbels Beigem, Zvk Londerzeel en Drogenbos (thuis), Ifi Merchtem en Oetingen uit. We gaan proberen sterk te eindigen en een top 5 notering te bemachtigen, onze jaarlijkse doelstelling in de hoogste provinciale reeks van Brabant. Volgende match is nu maandag in Asse om 21u tegen Ribbels Beigem. Een topmatch want Beigem is in volle titelrace...

Geen opmerkingen:

Blogarchief